Kako prepoznate, da telovadite preveč!

In, kakšne so lahko posledice, če si telo ne odpočije. O tem tokrat pišemo v nadaljevanju. Počitek je pomemben del treninga in na področju fitnesa velja pravilo “manj je več”, ali “preveč je lahko vaš konec.” Zato je aktivni počitek zelo pomemben. Vsakdo se včasih na pot treniranja poda prehitro oziroma preveč intenzivno, kar pogosto vodi v bolečino in obup. Telo po večji in ponavljajoči telesni aktivnosti potrebuje počitek. Tako imenovani ‘rest day’. Vedeti morate v kakšni obliki, koliko in predvsem, zakaj ga potrebujete.

Pogosta napaka ljudi, ki šele začenjajo z vadbo, treningi, fitnesom je, da telovadijo preveč. Na začetku se to morda ne zdi slabo, ampak preobremenitev telesa lahko škoduje vašemu zdravju. Če telesu ne boste dovolili, da primerno počiva in se regenerira, bodo vaše mišice utrujene in boleče. Takrat pa je tudi večja možnost, da se poškodujete oziroma nad vadbo obupate.

Koliko počitka zares potrebujete?
Količina počitka, ki ga potrebujete v enem tednu, je odvisna od intenzivnosti vaših treningov. Glavno pravilo je: če vas določene mišice še bolijo, jih ne obremenjujte ponovno dokler bolečina ne mine. Na primer; če me zaradi včerajšnje vadbe bolijo stegna, jih danes in morda celo jutri, ne bom obremenjevala. To ne pomeni, da ne smem telovaditi. Namesto tega lahko izvajate vaje za zgornji del telesa in jedro, lahko pa se tudi lotite lažje kardio vadbe, joge, razteznih vadb ipd. Svoje vadbe uravnotežite tako, da vsak dan ciljate na drugo mišično skupino. Tako ne boste potrebovali veliko počitka, ampak tudi v tem primeru si je dobro vsak teden vzeti ena do dva dni aktivnega počitka.

Kaj pomeni aktivno počivanje oziroma aktivno okrevanje?
Kadar si vzamete dan za počitek, ga ne rabite preživeti na kavču čeprav tudi to kdaj potrebujete. Pravzaprav lahko lažja fizična aktivnost celo izboljša vaše počutje in hitreje odžene bolečino zaradi treninga. Če želite ostati aktivni tudi ta dan, naj vam ta aktivnost ne povzroča bolečin, pa naj bo to sprehod, plavanje, joga ali pohodništvo. Preprosto zmanjšajte intenzivnost aktivnosti v primerjavi z ostalimi dnevi.


Kako prepoznate, da preveč telovadite in kakšni so znaki preobremenitve telesa?

Če med telovadbami ni dovolj počitka, lahko vaše telo postane preobremenjeno. Takrat je veliko večja možnost, da se poškodujete oziroma, da se pojavijo težave z zdravjem. Najboljša stvar, ki jo lahko storite je, da poslušate svoje telo. Če vas »prosi« za več počitka, ga upoštevajte. To pa še ne pomeni, da ste lenoba ali zguba. Počitek je pomemben del treninga in je lahko tisto kar šteje k uresničevanju vaših ciljev.

Znaki preobremenitve so različni in se razlikujejo glede na osebo. Tukaj je nekaj znakov na katere bodite pazljivi:

  • depresija,
  • izguba apetita,
  • huda utrujenost,
  • počasno okrevanje,
  • spremembe v počutju in sposobnosti, da se osredotočite,
  • pomanjkanje menstruacije ali nereden menstrualni cikel,
  • bolečine – še posebej v sklepih,
  • slab imunski sistem – večja možnost, da se prehladite in drugače zbolite,
  • spremembe v zmogljivosti – počasnejše gibanje, šibkejše mišice, večja potreba po počitku.
PREBERITE TUDI: 

 

Zaupaj mi mail in bodi na tekočem o Bodylift dogajanju

DELI

guest
1 Komentar
Inline Feedbacks
View all comments